“Bilginin efendisi olmak için, çalışmanın uşağı olmak gerekir.”
Honore de Balsac (Fransız romancı)
İş dünyasında son 20 yıla damgasını vuran ‘kalite’ kavramı üstündeki tartışmalar ‘uluslararası standartlar’ belirleyen ve denetleyen kurumlarla son buldu. Eğitim kurumları için de böyle bir uluslararası otorite olduğunu bilmek anne-babaları rahatlatıyor. Sözünü ettiğimiz kurum CIS (Uluslararası Okullar Konseyi).
CIS, ilköğretim ve lise düzeyindeki okulların, konsey tarafından öngörülen kalitede eğitim verip vermediğini denetleyen, dünyaca tanınmış saygın bir kuruluş. Konsey, üyesi olan okulları dünya standartlarında kalite kriterleri ile değerlendiriyor. Kriterlere uygun okullara Türkçe’de “denklik” olarak ifade edebileceğimiz “akreditasyon” belgesi veriyor.
Akreditasyon belgesinin alınması okullar için uzun ve emek yoğun bir çalışma gerektiriyor. TAC bu çalışmalara 2004 yılında CIS komisyonunun denetimiyle başladı, 2007 yılında da eğitim kalitesinin dünya standartlarında olduğunu kanıtlayan belgeyi almaya hak kazandı. CIS belirli aralıklarla yaptığı denetimlerle (5 yılda bir) okulun eğitim kalitesinin tanımlanan standartlara uygunluğunu yeniden belgeliyor. CIS’i eğitim dünyası için önemli kılan da bu, kalite standardını yakalamayı değil, sürekli hale getirmeyi hedef göstermesi.
CIS Akreditasyonu’nun Amacı Nedir?
-
Okulun eğitim ve öğretimin tüm aşamalarında mükemmelliği hedeflemesini sağlar.
-
Açık şekilde belirlenmiş hedefler ve standartlarla yüksek kaliteli bir eğitim-öğretim programını garanti altına alır.
-
Okulun güçlü ve zayıf yönlerinin farkında olup, sürekli gelişimle eksikleri tamamlamasını sağlar.
-
Dünyadaki benzer okullarla karşılaştırarak, küresel ortamda kendini sınamasına olanak verir.