x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

 

TARSUS AMERİKAN KOLEJİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ

 

 

“Edebiyat, deneyimlerin yadsınamaz özünü kuşaktan kuşağa aktarır. Böylelikle, bir ulusun yaşayan belleği olup çıkar.”

                                                                                                                                                                                                                                                                                   Alexandr Soljenitsin

 

 

Ülkelerin sözlü ve yazılı kültürleri, tarihlerine olduğu kadar geleceklerine de ışık tutar. Türk masallarını ve efsanelerini okuyarak yüzyıllar öncesinin kültür, yaşam, yönetim ve politik ilişkileri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bir gence kültürünü öğretmenin edebiyat kadar doğru ve zevkli yolu olmasa gerek. TAC’de öğretim sürecinin ilk adımı, öğrencinin konuya ilgi duymasını sağlamak, ardından da merakın doyurulabileceği kaynaklar sunmaktır. Türk Dili ve Edebiyatı söz konusu olduğunda okuma-uygulama-üretme süreçleriyle konuya devam edilir.

 

Okumaların çoğu bireysel olsa da tiyatro, sunum, film gösterimi, gözlem, gazetecilik gibi etkinlikler ortaklaşa yürütülür. Sanat ve edebiyat gibi çok derin bir kültürün eğitimini vermek, geçmişten geleceğe sağlam bağlar kurmakla mümkün olur. Öğrenciler, Dede Korkut Hikâyeleri ile Yüzüklerin Efendisi arasındaki benzerliği gördüklerinde, sanatın evrenselliğini kavrayacaklardır.

 

 HEDEFLER

 

Öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerilere sahip olması hedeflenir:

 

  • Ana dil bilincini elde ederek bu bilincin dil öğreniminin en büyük zemini olduğunun farkına varmaları,
  • Türkçeyi düzgün ve kurallarına uygun kullanarak anlatım yeteneklerini geliştirmeleri,
  • Türk ve dünya edebiyatının seçkin yapıtlarını okuyarak evrensel bakış açısı kazanmaları,
  • Türk edebiyatının seçkin örnekleriyle Türk dilinin zenginliğini yakından tanımaları ve dil sevgisi edinmeleri,
  • Etkin öğrenme yoluyla; düşünme, öğrenme, araştırma, kendilerini yazılı ve sözlü ifade etme becerilerini geliştirmeleri,
  • Okuduğunu anlamak, anladığını yorumlamak ve bu yolla edinilenleri birikime dönüştürmeleri,
  • Karşılaştırma ve eleştiri yapabilme alışkanlığı edinmeleri,
  • Okumayı yaşamın bir parçası haline getirmeleri,
  • Yaratıcılığa değer veren bir ortamda etkili çözümler üretmeleri,
  • Kelimelerin düşüncenin mayası olduğunu kavramaları, düşünürken sözlü ve kültürel birikimden yararlanmaları,
  • Genelde sanat, özelde edebiyat eğitimi ile estetik beğeni düzeylerini yükseltmeleri,
  • Yerelden ulusala, ulusaldan evrensele giden bir değerlendirme yöntemiyle kendilerini ve çevrelerinde olup bitenleri anlamaları, kazanımlarının farkına varmaları.

 

Hazırlık, 9, 10, 11 ve 12. sınıfların Türk dili ve edebiyatı dersinde yer alan konuları incelemek için lütfen tıklayınız. 

 

ETKİNLİKLER

 

  • Görücü Usûlü Kitap Projesi Şenliği
  • Yaşar Kemal Coğrafyası Gezisi/Kadirli-Hemite Köyü
  • Yazar-Mekân Proje Gezisi
  • Şiir Dinletisi  
  • Yazar/Şair Söyleşi ve İmza Günleri
  • Kitap Fuarı Ziyaretleri
  • Roman, Öykü ve Şiir Posterleri
  • Özel Gün, Hafta ve Kişilerle İlgili Şiir, Kompozisyon ve Öykü Yarışmaları
  • Tiyatro ve Opera Etkinliklerine Katılım

 

 

“Tanışmadan, konuşup görüşmeden bir insan korkuludur, başka bir şeydir. Yani herhangi bir şeydir. Konuşup görüşüncedir ki işte o zaman insan, insan olur.”
                                                                                       

                                                                                                       Yaşar Kemal / Tek Kanatlı Bir Kuş