Kaleburcu Köy Okulu Boyama Etkinliği
2. Yabancı Diller Bölümü Almanca – Fransızca ( 16.06.2016)
Tarsus Amerikan Koleji 2. Yabancı Diller Bölümü “Almanca ve Fransızca” olarak Tarsus Kaleburcu Köy Okulunu boyamaya gittik
Çocukların ilgisini çekecek yöresel, kültürel, mesleki vegüncel önem taşıyan her mekan çocuk için doğal öğrenmealanıdır. Bu alanlar; tarihi binalar, müzeler, fabrikalar,matbaalar, hastane, postane, fırın, market, sanat galerisi ,tiyatro eserleri, çocuk filmleri, resim ve fotoğrafsergileri vb gibi etkinlikler olabilir. Gezilerin sonrasındaokulda ziyaret edilen yerler hakkında fikir alışverişi yapılır,geziler hakkında çocukların yorumları alınır.
Çocuklar alan gezileriyle farklı yerler görüptanırlar. Alan gezileri çocukların dünyayıanlamasını sağlar. Öğretmen yapılacak olangeziler için gezi planı, izin belgelerini öncedenhazırlayarak ilgili yerlere verir. Yapacağı gezilerisene başında yıllık planda belirtir. Zamanıgeldiğinde ise günlük plan içerisinde yer verir. Çocuklar alan gezileriyle farklı yerler görüptanırlar. Alan gezileri çocukların dünyayıanlamasını sağlar. Öğretmen yapılacak olangeziler için gezi planı, izin belgelerini öncedenhazırlayarak ilgili yerlere verir. Yapacağı gezilerisene başında yıllık planda belirtir. Zamanıgeldiğinde ise günlük plan içerisinde yer verir.
Çocukların araştırma yapma, problem çözmeve olayı yerinde gözlemleme yolu ile doğrudanöğrenme gereksinimleri karşılamak amacıylamutlaka alan gezileri yapılmalıdır. Çocukların araştırma yapma, problem çözmeve olayı yerinde gözlemleme yolu ile doğrudanöğrenme gereksinimleri karşılamak amacıylamutlaka alan gezileri yapılmalıdır.
ALAN GEZİLERİNİN OKULÖNCESİEGİTİM PROGRAMINDAKİAMAÇLARA ULAŞMADAKİ ROLÜALAN GEZİLERİNİN OKULÖNCESİEGİTİM PROGRAMINDAKİAMAÇLARA ULAŞMADAKİ ROLÜ
Alan gezileri çocukların tüm gelişim alanlarınıetkilemektedir. Çocuklar gezilerde gözlemyapma, inceleme, merak duygularını giderme gibifırsatlar bularak bilişsel gelişimle ilgilikavramları kazanmaktadırlar. Yaparak, yaşayaraköğrenip daha kalıcı bir eğitim almaktadırlar.Arkadaşlarıyla uyum içinde olup toplumsalkurallara uyumu öğrenmektedirler. Toplumdakisıra bekleme, sessiz olma, başkasının hakkınasaygı duyma, hoşgörü gösterebilme, çevresindekigüzelliklerin farkına varabilme konularında dagelişmektedirler.Alan gezileri çocukların tüm gelişim alanlarınıetkilemektedir. Çocuklar gezilerde gözlemyapma, inceleme, merak duygularını giderme gibifırsatlar bularak bilişsel gelişimle ilgilikavramları kazanmaktadırlar. Yaparak, yaşayaraköğrenip daha kalıcı bir eğitim almaktadırlar.Arkadaşlarıyla uyum içinde olup toplumsalkurallara uyumu öğrenmektedirler. Toplumdakisıra bekleme, sessiz olma, başkasının hakkınasaygı duyma, hoşgörü gösterebilme, çevresindekigüzelliklerin farkına varabilme konularında dagelişmektedirler.
Çocuğun çevresi ile iyi iletişim kurması,arkadaşları ile işbirliği yapması, grupla beraberçalışma, sorumluluğunu yerine getirme veyaratıcılığın gelişmesi içinde bu tür gezilerönemli fırsattır. Çocuğun çevresi ile iyi iletişim kurması,arkadaşları ile işbirliği yapması, grupla beraberçalışma, sorumluluğunu yerine getirme veyaratıcılığın gelişmesi içinde bu tür gezilerönemli fırsattır.
Ayrıca algıladıklarını ve gördüklerinihatırlamak için gezi sonrası çocukların nelergördükleri tartışılır, daha sonra gördükleriniresimlemeleri istenir. Ayrıca algıladıklarını ve gördüklerinihatırlamak için gezi sonrası çocukların nelergördükleri tartışılır, daha sonra gördükleriniresimlemeleri istenir.
Yapılan geziler çocukların yaparakyaşayarak öğrenmelerine de büyük katkı sağlar. Yapılan geziler çocukların yaparakyaşayarak öğrenmelerine de büyük katkı sağlar.
ALAN GEZİLERİNİN PLANLANMASI,UYGULANMASI VEDEĞERLENDİRİLMESİALAN GEZİLERİNİN PLANLANMASI,UYGULANMASI VEDEĞERLENDİRİLMESİ
Alan gezileri planlanırken çocuklarınçevresini tanımasına, keşfetmesine fırsatlartanıyan yerler seçilmelidir. Seviyelerine uygunyerlere gezi planlanmalıdır. Çocukların ilgisiniçekecek yöresel, kültürel, mesleki ve güncelönem taşıyan mekânlara geziler planlanmalıdırçünkü buralar çocuklar için doğal öğrenmealanlarıdır.Alan gezileri planlanırken çocuklarınçevresini tanımasına, keşfetmesine fırsatlartanıyan yerler seçilmelidir. Seviyelerine uygunyerlere gezi planlanmalıdır. Çocukların ilgisiniçekecek yöresel, kültürel, mesleki ve güncelönem taşıyan mekânlara geziler planlanmalıdırçünkü buralar çocuklar için doğal öğrenmealanlarıdır.
Geziler uygulanırken; çocuklara önce geziyenereye gidileceği hakkında bilgi vermek gereklidir.Soru sormalarına, gözlem yapmalarına, incelemeyapmalarına fırsat tanınmalıdır. Alan gezilerine çıkmakçocukların doğayla iç içe olmaları demektir. Ayrıcaçocuklar gittikleri yer hakkında soru sormaları içinyüreklendirilmelidir ya da sorular sorularak çocuklarınmerak duyguları uyandırılmalıdır. Gezi öncesindeçocuklara orada nelerle karşılaşacakları öncedenaçıklanırsa çocukların dikkatlerinin eğitimselhedeflere çekilmesi daha kolay olur.Geziler uygulanırken; çocuklara önce geziyenereye gidileceği hakkında bilgi vermek gereklidir.Soru sormalarına, gözlem yapmalarına, incelemeyapmalarına fırsat tanınmalıdır. Alan gezilerine çıkmakçocukların doğayla iç içe olmaları demektir. Ayrıcaçocuklar gittikleri yer hakkında soru sormaları içinyüreklendirilmelidir ya da sorular sorularak çocuklarınmerak duyguları uyandırılmalıdır. Gezi öncesindeçocuklara orada nelerle karşılaşacakları öncedenaçıklanırsa çocukların dikkatlerinin eğitimselhedeflere çekilmesi daha kolay olur.
Gezi sonrası değerlendirme çalışmaları amaç vekazanımlara göre yapılmaktadır.Gezi sonrası değerlendirme çalışmaları amaç vekazanımlara göre yapılmaktadır.
Çocuklar çevreleriyle çok ilgilidirler ve çevreyiincelemeyi, yeni şeyler keşfetmeyi çok severler.Çocukların bu merakından ve çevre ile ilgiliilişkilercinden yola çıkılarak alan gezileridüzenlenebilir. Çocuklar bu yolla bilgi kazanırlar vedaha geniş bilgiler kazanmak içinde motive olurlar.Bu geziler çocuklara zengin deneyimler kazandırır,olumlu tavırlar geliştirmelerine yol açar.Çocuklar çevreleriyle çok ilgilidirler ve çevreyiincelemeyi, yeni şeyler keşfetmeyi çok severler.Çocukların bu merakından ve çevre ile ilgiliilişkilercinden yola çıkılarak alan gezileridüzenlenebilir. Çocuklar bu yolla bilgi kazanırlar vedaha geniş bilgiler kazanmak içinde motive olurlar.Bu geziler çocuklara zengin deneyimler kazandırır,olumlu tavırlar geliştirmelerine yol açar.
Çocukların ilgi alanları genişler ve yeniöğrenmeler için ortam hazırlanmış olur.Çocukların ilgisini çekeceğini ve hoşça vakitgeçireceklerini düşündüğümüz yerlere gezidüzenleyebiliriz. Mesela içinde bulunduğumuzyörenin tarihi bir binası, müze, bir ressamınsanat atölyesi, matbaa, fabrika, botanikbahçeleri veya bir meslek sahibine (postacı, polis)vb. Çocukların ilgi alanları genişler ve yeniöğrenmeler için ortam hazırlanmış olur.Çocukların ilgisini çekeceğini ve hoşça vakitgeçireceklerini düşündüğümüz yerlere gezidüzenleyebiliriz. Mesela içinde bulunduğumuzyörenin tarihi bir binası, müze, bir ressamınsanat atölyesi, matbaa, fabrika, botanikbahçeleri veya bir meslek sahibine (postacı, polis)vb.
Alan gezileri yalnızca fen çalışmalarıkapsamında düşünülmez. Çocuklarıaraştırma yapma, problem çözme ve olayıyerinde gözlemleme yolu ile doğrudanöğrenme gereksinimlerini karşılamakamacıyla çeşitli çevre gezileri deyapılmalıdır.Alan gezileri yalnızca fen çalışmalarıkapsamında düşünülmez. Çocuklarıaraştırma yapma, problem çözme ve olayıyerinde gözlemleme yolu ile doğrudanöğrenme gereksinimlerini karşılamakamacıyla çeşitli çevre gezileri deyapılmalıdır.
Alan ve çevre gezileri çocuklara doğayla ilgilibilgiler sunmak için mükemmel bir olanaktır.Çocuklarla beraber çevre gezilerine çıkılarakdoğayla iç içe olmaları ve gözlem yapmalarısağlanmalıdır.Alan ve çevre gezileri çocuklara doğayla ilgilibilgiler sunmak için mükemmel bir olanaktır.Çocuklarla beraber çevre gezilerine çıkılarakdoğayla iç içe olmaları ve gözlem yapmalarısağlanmalıdır.
Ayrıca gezi sırasında fotoğraf çekmek vebazı kayıtlar yapmak daha sonra gördüklerinitartıştıklarında hatırlamalarına ve o andakaçırdıkları detayları görmelerini sağlayacaktır. Ayrıca gezi sırasında fotoğraf çekmek vebazı kayıtlar yapmak daha sonra gördüklerinitartıştıklarında hatırlamalarına ve o andakaçırdıkları detayları görmelerini sağlayacaktır.
Çocuklarımızın,geleceğimizinyaratıcı ve üreticibeyinleri olduğubilincindeyiz. Buamaçdoğrultusunda,faaliyet gösterenfabrikalara gezilerdüzenlenebilir.Çocuklarımızın,geleceğimizinyaratıcı ve üreticibeyinleri olduğubilincindeyiz. Buamaçdoğrultusunda,faaliyet gösterenfabrikalara gezilerdüzenlenebilir.
Ziyaretlerimiz esnasında, işyeriyetkililerinden edindiğimiz bilgiler ileçocuklarımızın bu konularda bilgilenmelerisağlanır.
Ziyaretler esnasında, çocuklarımızın işyeritemsilcilerine sorular sorarak özgüvenleriningelişmesine de katkı sağlanmaktadır.
Bir üretim tesisini yâda bir fabrikayı ziyaretimizde,çocuklarımızın;Bir üretim tesisini yâda bir fabrikayı ziyaretimizde,çocuklarımızın;
–Nasıl üretildiği,–Nasıl üretildiği,
–Nasıl yapıldığı,–Nasıl yapıldığı,
–Kullanılan maddelerin neler olduğu ve hangi aşamalardangeçtiğini,–Kullanılan maddelerin neler olduğu ve hangi aşamalardangeçtiğini,
–Fabrikaların ülkemiz için neden önemli olduğunu,–Fabrikaların ülkemiz için neden önemli olduğunu,
–Fabrikalardaki makinelerin çalışma şekilleri–Fabrikalardaki makinelerin çalışma şekilleri
gibi konularda karşılıklı soru-cevaplar tekniği ile mantıkyürütmeleri beklenir.gibi konularda karşılıklı soru-cevaplar tekniği ile mantıkyürütmeleri beklenir.
Gezi sonrasında Anaokuluna dönüldüğünde gezinin amacıve önemi hakkında çocuklarımızla Gezi sonrasında Anaokuluna dönüldüğünde gezinin amacıve önemi hakkında çocuklarımızla
Karşılıklı konuşmalarla bilgileri pekiştirilirKarşılıklı konuşmalarla bilgileri pekiştirilir
Anaokullarındatiyatroçalışmalarınınyararı çoktur.Bunlarınarasındanşunlarvurgulanabilir.Anaokullarındatiyatroçalışmalarınınyararı çoktur.Bunlarınarasındanşunlarvurgulanabilir.
Tiyatro Çalışmalarının Bireyler İçin Eğitici veYetiştirici Yönü:Tiyatro Çalışmalarının Bireyler İçin Eğitici veYetiştirici Yönü:
Katılanlara: Katılanlara:
1. Dayanışmayı öğretir;1. Dayanışmayı öğretir;
2. Toplum yaşamı için gerekli olan sorumlulukduygusunu sağlar;2. Toplum yaşamı için gerekli olan sorumlulukduygusunu sağlar;
3. Toplumun, kişiliği ezmesini önler;3. Toplumun, kişiliği ezmesini önler;
4. Düşünceyi eyleme sokma yeteneğini' geliştirir;4. Düşünceyi eyleme sokma yeteneğini' geliştirir;
5. Düşünerek, yorumlayarak okumayı öğretir;5. Düşünerek, yorumlayarak okumayı öğretir;
6. Topluluk içinde konuşmayı öğretir;6. Topluluk içinde konuşmayı öğretir;
7. Dil kaygısını, doğru ve güzel konuşmayı sağlar;7. Dil kaygısını, doğru ve güzel konuşmayı sağlar;
8. Oyuncunun vücut dilini kullanma becerisiniartırır;8. Oyuncunun vücut dilini kullanma becerisiniartırır;
9. Çeşitli sanat dallarıyla ilgiyi sağlar;9. Çeşitli sanat dallarıyla ilgiyi sağlar;
10. Ve estetik algılama yeteneğini geliştirir.10. Ve estetik algılama yeteneğini geliştirir.
Seyredenlere: Seyredenlere:
1. Toplumun bir üyesi olarak özeni aşılar;1. Toplumun bir üyesi olarak özeni aşılar;
2. Kamu bilincini sağlar;2. Kamu bilincini sağlar;
3. Sorunlar, üzerinde düşünmeyi, yargılamayı öğretir;3. Sorunlar, üzerinde düşünmeyi, yargılamayı öğretir;
4. Sanatın geliştirici, değiştirici' gücünü gösterir;4. Sanatın geliştirici, değiştirici' gücünü gösterir;
5. Ve insanı çok yakından tanıtır.5. Ve insanı çok yakından tanıtır.
6. Toplumunu bilinçlendirir, sorunlara nesnel gözlebakılmasını sağlar;6. Toplumunu bilinçlendirir, sorunlara nesnel gözlebakılmasını sağlar;
7. Toplumun aşama yapmasındaki süreyi kısaltır;7. Toplumun aşama yapmasındaki süreyi kısaltır;
8. Toplum duyarlığını artırır;8. Toplum duyarlığını artırır;
9. Toplumu ortak bir estetik düzeye çıkarır;9. Toplumu ortak bir estetik düzeye çıkarır;
10. Birey-toplum ilişkilerinin kökenine iner;10. Birey-toplum ilişkilerinin kökenine iner;
11. Ve toplumun kültür birikimini yansıttığı oranda, bubirikimin zenginleşmesine aracı olur.11. Ve toplumun kültür birikimini yansıttığı oranda, bubirikimin zenginleşmesine aracı olur.
12. Ulusal kimliği pekiştirir12. Ulusal kimliği pekiştirir
Bir dişçinin ne iş yaptığı,bir hemşirenin ya da birdoktorun mesleğininönemi ve gerekliliğiniçocuklarımızın öğrenmesiamacıyla düzenli olaraksağlık kurumlarına ya damuayenehanelere gezilerdüzenlenmelidir.
Bu geziler hem sağlığın ne demekolduğu, önemi ve sağlığımızı korumakiçin neler yapmamız gerektiği uzmanlartarafından aktarılır.
Çocuklarımızın doktorlarımıza vehemşirelerimize sorular sormasıbeklenir ve ziyaretlerimiz esnasındabilinçlenmeleri sağlanır.
•Çocuklarımızın tarih bilinci edinmelerineyardımcı olur.•Çocuklarımızın tarih bilinci edinmelerineyardımcı olur.
•Çocuklarımıza bilgilerini geliştirme yollarınıöğretir. Bu bilgileri kitap bilgileriylekarşılaştırma alışkanlığı kazandırır.•Çocuklarımıza bilgilerini geliştirme yollarınıöğretir. Bu bilgileri kitap bilgileriylekarşılaştırma alışkanlığı kazandırır.
•Çocuklara kitaplarda okudukları tarihseldönemlerde kullanılan yaşam nesneleriningerçeklerini görme olanağı verir.•Çocuklara kitaplarda okudukları tarihseldönemlerde kullanılan yaşam nesneleriningerçeklerini görme olanağı verir.
•Çocukların tarihsel olaylar ve o döneminyaşam nesneleri arasında ilişki kurmayayönlendirir.•Çocukların tarihsel olaylar ve o döneminyaşam nesneleri arasında ilişki kurmayayönlendirir.
Bu nesnelerin günümüzdeki nesnelerdenfarklılıklarını ve benzerliklerini, düşüncelerindekarşılaştırmalarını sağlar.Bu nesnelerin günümüzdeki nesnelerdenfarklılıklarını ve benzerliklerini, düşüncelerindekarşılaştırmalarını sağlar.
Çocuklarımızda gözlem, mantık, yaratıcılık,hayal gücü ve beğeni duygusunun oluşmasına vegelişmesine katkıda bulunur.Çocuklarımızda gözlem, mantık, yaratıcılık,hayal gücü ve beğeni duygusunun oluşmasına vegelişmesine katkıda bulunur.
Gelişimin ve değişimin kaçınılmaz olduğunugösterir.Gelişimin ve değişimin kaçınılmaz olduğunugösterir.
Olayları bütün boyutlarıyla düşünmeyi,değerlendirmeyi (çok boyutlu düşünmeyi)öğretir.Olayları bütün boyutlarıyla düşünmeyi,değerlendirmeyi (çok boyutlu düşünmeyi)öğretir.
“Mutlaka müzeye gitmek mi gerekir? Okuleğitiminin yanı sıra kitaplardan ve televizyonprogramlarından öğrenmek, bizi zaman kaybından vebirçok zahmetten kurtarmaz mı?" diye de düşünebiliriz.“Mutlaka müzeye gitmek mi gerekir? Okuleğitiminin yanı sıra kitaplardan ve televizyonprogramlarından öğrenmek, bizi zaman kaybından vebirçok zahmetten kurtarmaz mı?" diye de düşünebiliriz.
Televizyonda sürekli değişen bir görüntü akışıvardır. Her çocuğun yaşma ve ilgi alanlarına göre,gördüklerini özümseme süresi aynı olamaz. Üsteliktelevizyon programlarında sınırlı yaş grubuna seslenenbir program hazırlansa bile, o yaştaki bütün çocuklarınilgi alanlarının aynı olduğu varsayılır ve programın içeriğibu varsayıma göre yapılır.Televizyonda sürekli değişen bir görüntü akışıvardır. Her çocuğun yaşma ve ilgi alanlarına göre,gördüklerini özümseme süresi aynı olamaz. Üsteliktelevizyon programlarında sınırlı yaş grubuna seslenenbir program hazırlansa bile, o yaştaki bütün çocuklarınilgi alanlarının aynı olduğu varsayılır ve programın içeriğibu varsayıma göre yapılır.
Kitaplardan yararlanma, bu bakımdan dahaavantajlı gibi görünüyor. Kitaplarda hiçdeğişmeyen görüntü, çocukların kendilerineuygun sürede algılamalarına yardımcı olabiliyor.İstendiğinde de, tekrar tekrar geridönülebiliyor.
Ancak her ikisinde de, çocuklarımız pasiföğrenme içindedir. Tabi ki bundan "Kitapokumayalım, televizyon izlemeyelim, yalnızcamüzeleri gezelim." gibi bir sonucavarmamalıyız.
Yaşantımızdaki değişik edinimler nasıl kibizlerde değişik yorum ve ifade biçimlerioluşturuyorsa; kitaplar, televizyon programlarıve müze gezileri de çocuklarımızınbelleklerinde öznel bir bütünlüğe ulaşırlar.
Burada üzerinde durulması gereken nokta,çocuklara rutin eğitimlerinin dışında farklı biröğrenme ortamı sunabilmektir. İşte bu nedenle'Müzeler bilişsel öğrenmenin yanı sıra duyuşsalve yaşantısal öğrenmenin de sağlanacağıortamlardır.
Mayıs ayı itibarı ile havalar ısınınca haftada bir gün olmaküzere mesire alanlarında piknik yapılabilir. Pikniklerde çuval yarışı,yoğurt yeme gibi yarışmaların dışında, mendil kapmaca, halat çekme,yağ satarım gibi vb. oyunlarda oynanabilir.Açık alanda oyun oynamak fiziksel kas gelişimine faydası olduğukadar gurup oyunları ve kurallı oyunları oynamamda sosyalgelişimlerini olumlu etkiler.
Anaokulu öğrencilerifen ve doğa etkinliklerikapsamında hayvanatbahçesini ziyaretedebilirler.Öğretmenleriningözetiminde verehberliğinde, doğal yaşamparkında kurulu olanmodern hayvanatbahçesini gezerler.Öğrencilerimiz gündelikyaşamda görmediklerihayvanlarla karşılaşıncabüyük sevinç ve heyecanyaşarlar.Anaokulu öğrencilerifen ve doğa etkinliklerikapsamında hayvanatbahçesini ziyaretedebilirler.Öğretmenleriningözetiminde verehberliğinde, doğal yaşamparkında kurulu olanmodern hayvanatbahçesini gezerler.Öğrencilerimiz gündelikyaşamda görmediklerihayvanlarla karşılaşıncabüyük sevinç ve heyecanyaşarlar.
Öğretmenleri ilebirlikte hayvanlarıtanımaya çalışırlar,eğlenirler ve bilgilenirler.Aslan, kaplan, zürafa,maymun, pelikan, tavuskuşu ve diğer bazıhayvanları kafeslerinderehber eşliğindeincelerler. Çocuklarımızdoğal hayatı tanırlar.Çocuklar hayvanatbahçesinde dünyanınçeşitli bölgelerindengetirilen hayvanlarıgüvenli, sağlıklı ve doğalortamlarında görme imkânıbulurlar.Öğretmenleri ilebirlikte hayvanlarıtanımaya çalışırlar,eğlenirler ve bilgilenirler.Aslan, kaplan, zürafa,maymun, pelikan, tavuskuşu ve diğer bazıhayvanları kafeslerinderehber eşliğindeincelerler. Çocuklarımızdoğal hayatı tanırlar.Çocuklar hayvanatbahçesinde dünyanınçeşitli bölgelerindengetirilen hayvanlarıgüvenli, sağlıklı ve doğalortamlarında görme imkânıbulurlar.
…………………………. ANAOKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
Ayrıntıları aşağıdaki gezi planında belirtilen bir gezi düzenlemek istiyorum.
Gereğini arz ederim.
…/…/2011
İmza
Öğretmenin Adı Soyadı
Gezinin Konusu
Gezinin Amacı
Gezinin Hangi Ders veya Sosyal Etkinlik Kapsamında Planlandığı
Geziden Beklenen Öğrenci Kazanımları/ Hedef ve Davranışlar
Gezinin Başlama ve Bitiş Tarihi
Gezi Yeri/ Yerleri
Geziye Gidilecek Yol Güzergahı
Geziden Dönüş Yol Güzergahı
Gezinin Değerlendirmesi
GEZİYE KATILACAK SINIFLAR VE ÖĞRENCİ SAYILARI
ŞUBE
ERKEK
KIZ
TOPLAM
Ek : Geziye katılacak öğrencileri gösterir liste.
Okul Müdürü
GEZİ PLANI
SSosyal sorumluluk projesi yürütmenin, uygulamanın ve bu projelere katılmanın önem arz ettiği okulumuzda, öğrenciler ortak faaliyetlerle bu tip sosyal sorumluluk projelerine yönlendirilmektedir. Öğrenciler, düzenlenen bu projede Kaleburcu köy okulundaki öğretmenler odasının dış ve iç cephesini ve öğrenci tuvaletlerinin dış cephesini boyadılar. Öğrencilerimiz yardım etmenin, paylaşmanın ve ekip çalışması yaparak başkalarının hayatlarını bir nebze de olsa güzelleştirebilmenin zevkini yaşadılar. Daha sonra öğrencilerimiz Kaleburcu okulunun öğrencileri ile birlikte yemek yediler ve onlarla oyunlar oynayıp sohbet ettiler.