x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

Tarih Kokan Şehir: Konya

“Tarsus Amerikan Koleji Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü”nün 10. sınıflar için düzenlediği Konya gezisini, 9-10 ve 11 Aralık tarihlerinde gerçekleştirdik.

Keyifli bir yolculuğun ardından gece dinlendik ve sabahleyin ilk olarak Mevlana Türbesi ile Konya gezimiz tam anlamıyla başlamış oldu. Rehber eşliğinde yapılan gezide, öğretmenlerimizin bizlere verdikleri görevleri yerine getirebilmek için notlar alıp röportajlar yaptık. İkinci olarak; Mevlana Celaleddin-i Rumi’nin gönül dostu olan Şems ’in türbesine gittik. Edebiyat dersinde okumakta olduğumuz Ahmet Ümit’in Bab-ı  Esrar kitabının da hazırlamış olduğu altyapıyı bu iki türbede gezip görerek daha da güçlendirdik. Daha sonra öğle yemeğinde, Konya’nın meşhur yemeklerinden olan “etli ekmeği” tattık. Ardından Mevlana Konya’sından, Selçuklu Devleti’nin başkenti olan Konya’ya geçtik. Çinilerle süslenmiş ve o dönemde eğitim-öğretim amaçlı yapılmış olan Karatay Medresesi ile Alaeddin Cami’ni gezdik.

Bu güzel yapıtları gezerken içimizde oluşan merak ve öğrenme isteği, bizlere adeta tarihte bir yolculuk yaptırdı ve kendimizi Selçuklu Dönemi’nden de önce olan, Anadolu’nun ilk medeniyetlerinin ev sahibi Sille’de bulduk. Aya Eleni Kilisesi ile birlikte Sille hakkında birçok bilgi edindik. Akşam yemeğimizin sonrasında

Şeb-i  Arus Töreni’ne katıldık. 10.000  kişilik salonun birçok  ülkeden gelmiş insanla dolup taştığı o günde, hepimiz tam da Mevlana’nın istediği gibi ölümünün 743. yılını “sema gösterisi” ile kutladık.

Son olarak; kültür ile medeniyetin iç içe geçtiği bu geziden yoğun duygularla ayrılırken hepimiz “Konya”yı anılarımızdaki yerine koymaya hazırdık.