x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

 

TAC Öğrencileri Matematik Köyünde

 

 “Matematikte önemli olan problemi çözmek değil, anlayabilmektir; her matematikçinin çözemediği problem sayısı çözebildiğinden çok daha fazladır; başarısızlık korkusu ortadan kaldırılırsa ve probleme yoğunlaşabilme imkânı tanınırsa, herkes matematiği sevebilir.”   

 / Prof. Dr. Ali Nesin

 

26-28 Nisan tarihleri arasında TAC Matematik Bölümü tarafından düzenlenen ve 10. sınıf öğrencilerimizin matematiksel düşünebilme, soyutlama, çıkarım yapma, sonuçları öngörme, modelleme, planlama gibi hem okulda hem günlük hayatta hem de gelecekteki iş hayatlarında kullanabilecekleri bu önemli becerileri kazanabilmeleri için Nesin Matematik Köyüne bir gezi gerçekleştirdik. Öğrencilerimiz, burada ders içi ve dışı olmak üzere çeşitli etkinliklere katılarak hem akademik hem de sosyal açıdan kendilerini geliştirme fırsatı elde ettiler.

 

Bu gezi ile ilgili bazı öğrencilerimizin geziye yönelik yorumları:

 

“Matematik aslında basit düşünmek mi?”

26 Nisan, Çarşamba günü havaalanında buluştuğumuzda hepimizde bir heyecan oluştu. Aslında ilk başta herkes biraz önyargılıydı; çünkü sadece 16 kişiydik, matematik köyüne gidiyorduk, doğal ortam, koğuş sistemi derken bu maddeler git gide çoğaldı. Ancak uçaktan indiğimiz andan itibaren kahkaha sesleri yükselmeye başladı. Kısa bir yolculuk sonrasında Ali Nesin Matematik Köyü'ne ulaştık ve burada âdeta büyülendik. Oradaki doğa o kadar güzeldi ki bunu ancak gidenler anlayabilir. Koğuşlarımıza yerleştikten sonra yemek molasının ardından ilk dersimize girdik. Bu ders, alışık olduğumuz matematik derslerinden farklıydı. Başta adapte olamadık ama bize ne kadar yararlı olduğunu sonradan fark ettik. Dersimizden sonra Şirince'yi gezmeye gittik. Hepimiz Şirince'ye hayran kaldık. Oranın ortamı, tarihi, her şeyi bambaşkaydı. Burada birçok fotoğraf çekildik ve güzel anılar edindik. Köye döndükten sonra bol bol boş zamanımız vardı ve biz bu vakti birlikte geçirmeye karar verdik. Oyunlar oynadık, birbirimize hikâyeler anlattık. Öğretmenlerimiz de işin içine girince çok güldük ve eğlendik. Başta az kişiyiz diye oluşturduğumuz kaygılarımız bir anda yok oldu ve aslında küçük grupla daha çok eğlenebileceğimizi anladık. İkinci günkü dersimizin ardından “Efes-Meryem Ana Turu”na çıktık. Aslında herkesin bildiği fakat bir türlü gidip görmediği yerlerden biriydi burası. Birçok tarihi bilgi öğrendiğimiz “Efes Turu”muzu da tamamladıktan sonra köyümüze döndük ve akşam eğlencemiz başladı. Son günümüzde ise Ali Nesin ile dersimiz vardı. Bu dersimizden çıkardığımız sonuç ise “basit düşünmek” idi. Çünkü hepimiz aslında en zor yolları düşünüyorduk. Üç günün sonunda buraya yazılamayacak kadar kendimize çok ders çıkardık, arkadaşlarımızla bol bol eğlendik ve çok güzel anılara sahip olduk.

                                                                                    Beste ÖZYÜREKOĞLU / 10-A

 

“Matematiği biliyorum da köyü nasıldır acaba?”

Şirince ve Aziz Nesin'in kurmuş olduğu Matematik Köyü fikri, daha ilk duyduğum andan itibaren beni heyecanlandırmıştı. Bu heyecanıma ortak olan kişilerle beraber köye gidişim netleşti. Uçağın İzmir'e inmesiyle, içimi  zaten  bir huzur bürümüştü  bile. Şirince'ye vardığımda kendimi doğa ile iç içe, samimi bir ortamda buldum. "Nesin Matematik Köyü" tabelasını gördüğümde, terasta kahkahalarla yapacağımız sohbetleri, kahve saatlerimizi, matematik ve doğanın nasıl güzel bir bütün oluşturduğunu, koğuşta 12 kızın nasıl uyumlu hareket edebileceğini, yüksek bir kulede manzaraya karşı konuşmalarımızı, şarkılar söylememizi, oynayacağımız komik oyunları tahmin edememiştim tabii ki. Nesin Matematik Köyü, bize matematikle beraber problem çözme yeteneğini, çözüme giderken çok yönlü düşünmeyi, basit bir olaya dahi dikkatli bir biçimde bakmak gerektiğini öğretti. Ali Nesin'den ders almak ise bizim için apayrı bir deneyim oldu ve ben, şahsen, bunun için kendimi çok şanslı hissettim. Bütün bu Matematik Köyü kazançlarımızın yanı sıra, Efes Antik Kenti ile Meryem Ana’nın evine gitmemiz, dilekler dilememiz, birbirinden güzel anılar oldu benim için. Bu gezinin herkese bambaşka deneyimler kattığına eminim. Umarım, bizim yakaladığımız bu fırsatı herkes yakalar ve bu geziye katılma imkânı bulur.

                                                                                                Başak ÖZCAN / 10-D


Fotoğraflar