TAC 10. Sınıf Öğrencilerinden Şirince / Matematik Köyü Çıkartması
TAC Matematik Bölümü tarafından 11-13 Kasım tarihleri arasında düzenlenen ve matematik öğretmenlerinden Sinan Yozukmaz, Cengiz Gündoğdu ve Bikem Can’ın katıldığı Nesin Matematik Köyü gezisi 10. sınıf öğrencileri tarafından yoğun bir ilgiyle karşılandı. Matematik; okulda gösterilen bir dersten öte, kavramlar ve sayılar arasında mantıksal bağlantı kurduran, insan yaratıcılığının sınırlarını zorlamasına ve hatta aşmasına katkısı olan ve bütün bilimlerin temeli olan bir düşünce sistemidir. Nesin Matematik Köyü’nde dersler bu esaslar dikkate alınarak işlendiğinden öğrenciler sorulan sorulara geleneksel bakış açıları dışında analitik düşünerek, soyutlayarak, çıkarım yaparak, farklı çözüm yolları ve bakış açıları üreterek cevap vermeye çalışırlar. Öğrencilerimiz de bu bağlamda onları düşünmeye iten sorular karşısında akıl yürüterek, analitik düşünerek cevap vermeye çalıştılar. Not kaygısı olmadan, sınanmadan sorulan sorulara çözümler üretmek öğrencileri matematiksel düşünme anlamında özgür kıldı ve öğrencilerimiz bu durumdan çok büyük bir keyif aldılar. Bunların yanı sıra öğrencilerimiz Şirince gezisi sırasında, doğayla da iç içe vakit geçirip aynı zamanda Efes Antik Kenti ve Meryem Ana Evi gezileriyle tarihi yerleri görme şansını da elde ettiler.
Böylece, öğrencilerimiz bu gezi sayesinde hem matematik dersi yaparak akademik hem de ders dışı etkinliklerle sosyal açıdan farklı deneyimler yaşama fırsatı buldular.
Şirince gezisine katılan bazı öğrencilerimizin gezi ile ilgili yorumları şu şekildedir:
“Çok uzun zamandır gitmeyi dört gözle beklediğim Nesin Matematik Köyü’ne gitme imkanını sonunda buldum! Arkadaşlarımla beraber katıldığım derslerde matematiğin soyut yanıyla ilgili daha farklı bakış açıları görme şansım oldu. Farklı yöntemler gördüm, daha fazlasını öğrenmek ve gelişebilmek için tekrar ziyaret etmeyi planlıyorum. 2 saatin 20 dakika gibi geçtiği dersleri Ali Nesin’den dinlemek de, onun gibi düşünmeye çalışmak da- hep tahmin ettiğim gibi- bambaşkaydı elbette. Köy ortamının doğallığı ve gönüllü katkıda bulunan insanların sıcaklığıyla her an daha da zevkli hale geldi. Böyle bir deneyim kazanmamızı sağladıkları için okuluma, öğretmenlerime ve bir takım olmayı başardığımız, üç güne eğlence katan arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.”
Buse ORAK 10-D
“11-13 Kasım tarihleri arasında gittiğimiz Nesin Matematik Köyü’nde beklediğimden çok daha zevkli ve verimli bir süreç geçirdim. Matematiğin sadece sayılardan ve sonuçlardan oluştuğuna inanan ben, gittiğimiz bu kısa süreli kampın sonunda, matematiğin aslında bundan çok daha geniş ve kapsamlı bir kavram olduğunu öğrendim. Bu süreçte bize sorulan soruların birçoğuna cevabım yoktu, çoğu da okulda öğrendiğimiz türden sorular değildi zaten. Sorun matematikte başarısız olmam değildi, probleme büyük bir çerçeveden bakmıyor olmamdı. Bütün arkadaşlarım da benim gibi aynı sıkıntıyı yaşadı. Bu kampın bize en büyük katkısı; olaylara büyük çerçevelerden bakabilmeyi öğretmesi ve farklı çözüm yolları üretmemize yardımcı olmasıydı. Sadece matematik sorusu çözerken değil hayatımızdaki tüm sorunları çözerken bu şekilde yaklaşmanın hayatı nasıl daha kolay ve sağlam kılacağını bize gösterdiklerini düşünüyorum. Kampın ortamı gerçekten çok samimi ve doğaldı. Yemek yediğimiz ortamı kedilerle paylaşmak, hayatında hiç doğru düzgün hayvan beslememiş ya da alışık olmayan arkadaşlarıma bile normal gelmeye başlamıştı. Dersliklerin büyüklüğü ve eski görünümü de o derse girildiğinde insanı gerçekten özel hissettiriyordu. Kamp süresince kaldığımız koğuşlar da önceden gelen insanların izlerini taşıyordu ki bu da koğuşlara değişik bir hava katıyordu. Ayrıca koğuşlarda kalmamızın da arkadaşlarımızla olan ilişkilerimizi güçlendirdiğine inanıyorum. Gezide bizlere eşlik eden öğretmenlerimiz de konu her ne olursa olsun hep yanımızda oldular ve tüm sıkıntılarımıza yetişmeye çalıştılar. Bizlerin böyle güzel bir deneyimi yaşamamızı sağlayan tüm öğretmenlerimize teşekkür eder, herkese bu güzel geziye katılmalarını mutlaka tavsiye ederim.”
Zeynep Su SEZGİN 10- A
“Şirince ve Nesin Matematik Köyü’nü duyunca, ilk başta bu geziye karşı ön yargım oluşmuştu; çünkü “Tatil zamanı matematik dersine mi gireceğiz?’’ dedim. Ama şimdi iyi ki bu geziye katılmışım, diyorum. Teraslarda ettiğimiz sohbetler, söylediğimiz şarkılar, attığımız kahkahalar… Havanın soğukluğuna rağmen ortamın oluşturduğu o sıcaklık içimizi ısıtmıştı. Ali Nesin ile olan derslerimize, mizacından dolayı, biraz çekinerek biraz da korkarak girdik. Hatta ilk dersimizde; bizlere sorduğu olasılık sorusunun ardından bir süre kendimize gelemedik. Dersten çıktığımda, soruyu düşünmeye devam ediyordum. Ancak Ali Nesin’den ders almanın keyfi bambaşkaydı. Karşınıza çıkan problemleri ister matematik ister hayatınızın içinde olsun, ilk önce basitleştirmeye çalışın, o zaman o problemi çözmeniz daha kolay olur, diyerek bizlere sadece matematik değil hayat dersi de vermiş oldu. Peki, Matematik Köyü’nde kalmak nasıldı? On dört kız, iki gece üç gün koğuşlarda kaldık, yemekhanede kedi ve köpeklerle birlikte yemek yedik ama benim gibi kedilerden korkan biri için bile her şey çok güzeldi. Şirince aynı adı gibiydi. Köy hayatı çok sakin ve huzurluydu. Adana’ya döndüğümde, ruhen temizlendiğimi hissettim hatta hiç dönmek istemedim. Bunun yanı sıra Efes Antik Kenti ve Meryem Ana Evi gezileri de bizler için bir başka güzellikteki etkinlik oldu. Daha önce oraları ziyaret etmeme rağmen, bu gezide oraları bilinçli bir şekilde gezmediğimi anladım. Bir yeri rehber eşliğinde gezmek daha anlamlıydı. Bu geziye katıldığım ve Ali Nesin’den ders aldığım için kendimi çok şanslı hissediyorum. Herkesin bu duygu ve deneyimi paylaşması dileğiyle!..”
Bera MİCOZKADIOĞLU 10-A