x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

 

Bursa’da “Sahnenin Tozu”

 

Tarsus Amerikan Koleji Türkçe Tiyatro Kulübü, on iki öğrencisi ve kulüp sorumlu öğretmenleri Önder Şit ve Mikail İncir ile Bursa’da bir tiyatro atölyesine katıldı. İki gün, on iki saat süren eğitim, öncekilerden farklı olarak, oyun sahneleme becerisine hitap eder nitelikteydi.

 

18.01.2018/Perşembe, saat 10.30’da –eğitmen Sinan Işık liderliğindeki- atölye çalışması bir oyunla başladı. Grup hâlinde ve eğitmenle kaynaşmayı hedefleyen ısınma etkinlikleri ile harekete geçildi. Sonrasında dramatik kurgunun bileşenlerinden “dramatik gerilim” hakkında bir doğaçlama etkinliği yapıldı. Hayata geçirilen “sandalye oyunu” yorgunluğu alır nitelikteydi. Ardından “tiyatro tarihine” değinildi. Bütün tiyatro tarihi, özetle, bir saatlik bir sürede anlatıldı. Epik tiyatro konusuna gelindiğinde, TAC’de sergilenecek “Keşanlı Ali Destanı” hakkında da konuşuldu ve çeşitli ipuçları alındı. Temel duygular ve bunların sahneye aktarılması, rolün bir görev olduğu hususları üzerinde duruldu. Dramatik kurgunun bileşenlerine devam edildi ve hepsinin bir arada kullanıldığı sahne etkinlikleri yapıldı. Gruplu oyunların olması grubu kaynaştırdı. İlk gün yine eğlenceli “sandalye etkinliği” ile sona erdi.

 

İkinci gün, öğrencilerin harekete geçmesi amacıyla, hareketli ve heyecanlı bir oyunla başladı: “Ev sahibi ve kiracı”. İkinci gün, genel olarak, yazılı metnin sahneye uygulanması üzerine kurulu idi. İlk etkinlik, akla gelen klişeler hakkında “heykel olma” idi. Bunu takiben, öğrencilerin farklı konularda doğaçlama çalışmaları yapmaları istendi, skeçler sahnelendi. Öğrencilerin role derinlik katması noktası üzerinde dikkatle duruldu ve dikkate değer performanslar ortaya kondu.

Bütün bu çalışmaların ardından, öğrencilere öğleden sonra oynayacakları yazılı metnin –Açık Denizde/Slawomir Mrozek- teması ve başlangıç konusu verilip onlardan doğaçlama yapmaları istendi. Öğrenci doğaçlamaları, grup çalışması ve ekip uyumunu yansıtır nitelikteydi. Yazılı metnin sahnelenmesini iyileştirmek adına grup hâlinde öneriler sunuldu. Karakterlere meslek grupları, sosyal konumları önerildi ve oyun tekrar oynandı. Gün, atölyenin genel değerlendirmesi ile sona erdi.


Fotoğraflar