x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

 

TAC Öğrencileri “Başarmak” için Okuyorlar

 

Kitap okuyan öğrencilerin başarıları, garantidir. Bu yıl da hazırlık ve 9. sınıf öğrencileri, her bir öğrenciye İngilizcede bir okuma düzeyi tayin eden, bilgisayar kaynaklı bir okuma programı olan Achieve 3000’i kullanmaya devam ediyorlar. Öğretmenlerin her hafta verdiği konu, program aracılığıyla bireysel okuma düzeylerine göre değişen zorluk düzeylerinde kurgusal olmayan araştırma parçalarına dönüşüp öğrenciler tarafından okunuyorlar. Tarsus Amerikan Koleji, okuma becerilerini geliştirmenin en iyi yolunun, öğrencilerin okuma düzeylerine uygun metinler okumaları olduğuna inanıyor. Öğrenciler derste ve ders dışında ne kadar fazla İngilizce okuma yaparlarsa, okuma düzeyleri o kadar artar. 

 

Hazırlık Bölümü Müdür Yardımcısı Mr. Duane “Birch” Criswell, Achieve 3000 programının, Hazırlık ve 9. sınıf İngilizce programına derinlik ve seçenek eklediğini söylüyor. “Bu programın öğrencilerimiz arasında okuduğunu anlama ve aktif okuma becerilerini yaygınlaştırdığı şüphesiz. İyi okuyanlar, iyi yazan oluyorlar. Sadece kendi sınıfımda bile, derslerde ve ders dışında okuma çalışmaları yapan öğrencilerde, çabalarına paralel olarak olağanüstü gelişmeler gördüm” diye ekliyor.

 

Achieve 3000 programı, öğretmenlerin, öğrenci gelişimini takip etmelerini sağlıyor. Öğrenciler, Stickler’da öğrencilerin okuma alanındaki başarılarını sergileyen köşeyi görmüşlerdir. Achieve 3000 verileri öğretmenlere, eylül başından itibaren okuma seviyelerini yükselten öğrencilerle ilgili rapor da veriyor. Eylül ayından itibaren 7 hazırlık sınıfı öğrencisi 1050 üzerinde okuma seviyesine ulaşmış bulunuyor. Achieve 3000 programı, 1050 veya daha yüksek bir skora ulaşan öğrenciyi, 9. sınıf seviyesi için gereken okuma düzeyini karşılamış veya aşmış olarak değerlendiriyor. Başka bir başarı da, şu ana kadar 60 öğrencinin, okuma düzeylerini hazırlık sınıfına geldiklerinden beri 100 puanın üzerinde artırmış olmalarıdır. TAC öğretmenleri, öğrencilerin çok çeşitli konularda araştırma yazıları okumaktan keyif almalarını hedefliyor. Öğrenciler ne kadar okurlarsa, İngilizcede okuduğunu anlama becerileri o kadar gelişecektir.

 

Achieve 3000, Türkiye’de e-öğrenim konusunda öncü olan GLOBED E-Learning şirketinin bir programıdır. GLOBED, TAC 2002 mezunu Esat Uğurlu tarafından kurulmuştur. GLOBED çalışanı olan ve yine TAC 2011 yılı mezunu Can Yücel, yılın başında kampüsü ziyaret ederek programı yeni öğretmenlere tanıtmıştır.