Notre Dame Katedrali Yangını
Dün akşam saatlerinde, 18.50 sularında, Fransa’nın başkenti Paris’te üzücü bir olay meydana geldi. Sadece Paris ve Fransa’nın değil, tüm Avrupa’nın sembol yapılarından biri olan Notre Dame Katedrali’nin çatısı tamamen çöktü, en uzun noktasına sahip olan kulesi yıkıldı. Yangının çıkma sebebi olarak yapılan yenileme ve onarım çalışmaları gösterildi. Yangın yaklaşık sekiz buçuk saat sonra söndürülebildi. Olay sadece Fransız halkını değil başta Avrupalılar olmak üzere tüm dünya halklarını kedere boğdu.
Tarsus Amerikan Koleji İkinci Yabancı Dil Zümresi Fransızca bölümü olarak, tüm dünyayı sarsan bu olaydan bizler de derinden etkilendik. Katedralin dünya mirasının ve evrensel kültür tarihinin bir parçası olmasından, dahası sadece insan olmamızdan ötürü bu trajik olayın ertesi günkü derste öğrencilerimizle buna uygun bir ders planı düzenlendi. Yaşanan olay, hepimizin tanıdığı Quasimodo’yu, Esmeralda’yı, hepimizin günlük hayatında sıkça kullandığı romantizm terimini, usta bir yazar olarak şanından haberdar olduğumuz Victor Hugo’yu, roman ve şarkılara konu olması bakımından hayal gücümüzü de bir bakıma küle çevirdi.
Öğrencilerimizden olayla ilgili genel detaylara sahip olmak için öncelikle teknolojiden faydalanarak okulumuzun Korkut Beriker Kütüphanesi’nde araştırma yapmaları istendi. Öğrenciler önce günlük hayatın gündemini yakaladı, okudukça farkındalıkları arttı. Daha sonra hepsinden teknolojik platform ve uygulamalardan serbestçe faydalanarak içinde çarpıcı görseller barındıran afişler hazırlamaları istendi.
Afişlerde kendi duygularını yansıtan vurucu, dolayısıyla farkındalık yaratan sloganlar üretmeleri de talep edildi. Dokuzuncu sınıf öğrencilerimiz, birbirinden çarpıcı örnekler sundu. Özellikle Canvas programını tercih ettiler.
Bu etkinlikle öğrencilerimiz, dünya gündeminde yaşananlara duygularıyla tepki verdi. Günlük hayatın bir parçası oldular. Kendilerini sadece öğrenci olarak akademik hayatta değil, birey olarak toplumsal ve kültürel hayatta da gerçekleştirme fırsatı buldular. Yaşanan olayın, dilini öğrendikleri ülkede meydana gelmesi, öğrencilerin etkinliğe daha çok sahip çıkmasına katkı sundu. Öğrenciler hedef kitle veya potansiyel kaynak statüsünden sıyrıldılar. Eyleyen, araştıran, sorgulayan ve katkıda bulunan dinamik bir kaynak haline geldiler.
Fransızca Öğretmeni
Volkan Doğu Dağtekin